S čím Vám můžeme pomoci?
Obecní úřad Husinec
U Radnice 64
250 68 Husinec
IČO: 00240231
ID DS: hfbbpt6
S čím Vám můžeme pomoci?
AKTUALIZOVÁNO 20.1.2016
INFORMACE O STAVBĚ A POSTUPU PRACÍ:
ZKRATKA OD STUDÁNKY KE ŠKOLE JE OD 25.1.2016 ZPRŮCHODNĚNA
Přístupová cesta ke škole a severní pohled na stavbu 13.1. 2016
Budování vsaku s následným osazením nádrže na dešťovou vodu 13.1. 2016
20.1.2016 Ivana Zrzavá, místostarostka
Hrubá stavba 25.11. 2015
Zdění 2.NP
Pohled na budoucí západní fasádu
Budoucí třída MŠ
30.11.2015 Ivana Zrzavá, místostarostka
Betonáž základové desky 27.10. 2015
27.10.2015 Ivana Zrzavá, místostarostka
INFORMACE PRO RODIČE DĚTÍ NAVŠTĚVUJÍCÍCH ZŠ A MŠ
Při stavbě nebude prostupná:
Vstup na školní pozemek obvyklou cestou proto nebude možný.
Příchod do budovy zš a mš bude možný:
viz. přiložený plánek
VSTUP PRO ZŠ I MŠ BUDE HLAVNÍM VCHODEM PŘES BUDOVU ZŠ
S ohledem na výše uvedené prosíme o dodržování následujících pravidel:
S ohledem na stísněný prostor v celé lokalitě bude situace náročná a bude vyžadovat velkou dávku trpělivosti. Prosíme proto o pochopení a vzájemnou toleranci.
Mapa lokality s vyznačením přístupů a parkování
26.8.2015 Ivana Zrzavá, místostarostka
Základy a přístupová cesta od Vltavy 26.8. 2015
PŘÍPRAVA PRO ZÁKLADY
STAVEBNÍ JÁMA
CESTA OD VLTAVY
26.8.2015 Ivana Zrzavá, místostarostka
OMEZENÍ PRŮCHODNOSTI ÚZEMÍ A PŘÍSTUPY KE ŠKOLE V DOBĚ STAVBY
Omezení budou probíhat dle postupu stavebních prací:
1. ČASOVÁ FÁZE VÝSTAVBY – červenec a srpen 2015
Dojde k uzavření pěší cesty od Vltavy do ulice Ke Škole. Zkratka bude neprůchozí po celou dobu výstavby.
Uzavření spodní části ulice Ke Škole (před vjezdem do areálu školy) a s tím související neprůchodnost pěší cesty nad školou kolem studánky vedoucí ke křížku.
2. ČASOVÁ FÁZE – září až prosinec 2015
Škola a školka bude přístupné pouze z pěší cesty od Vltavy (z ulice Husinecké), zrekonstruovanou cestičkou a malými vrátky přes školní zahradu.
3. ČASOVÁ FÁZE – leden až červen 2016
Pro vstup do školy a školky bude zprůchodněna i pěší cesta vedoucí nad školou, kolem studánky a dále ke křížku.
4. ČASOVÁ FÁZE – červenec až srpen 2016
Uzavření celého areálu školy a školky, zkratka od Vltavy je stále neprůchozí.
30.7.2015 Ivana Zrzavá, místostarostka
VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ A ZAČÁTEK STAVBY
Do výběrového řízení se přihlásily 3 společnosti s nabídkami:
1. Tost cz, s.r.o. s nabídkovou cenou 17.977.000,- Kč (bez DPH)
2. POHL cz, a.s. s nabídkovou cenou 15.819.443,- Kč (bez DPH)
3. NEPRO stavební, a.s. s cenou 16.524.849,- Kč (bez DPH)
Vybrána byla nejvýhodnější nabídka od společnosti POHL cz, a.s.
Bourací práce 30.7. 2015
30.7.2015 Ivana Zrzavá, místostarostka
PODANÉ ŽÁDOSTI O DOTACE:
1. Žádost o dotaci byla podána na Regionální operační program regionu soudržnosti střední Čechy dne 23.1. 2014.
Poskytovatel dotace, operační program, číslo výzvy:
ROP Střední Čechy, výzva č. 77. ROP oblast podpory 3.3 Rozvoj venkova – oblast vzdělávání – MŠ
Žádost o dotaci nebyla podpořena.
2. Žádost o dotaci byla podána na MŠMT dne 28.8. 2014.
Poskytovatel dotace, operační program, číslo výzvy:
MŠMT ČR, Fond rozvoje kapacit mateřských a základních škol
Název programu:
Rozvoj výukových kapacit mateřských a základních škol zřizovaných územně samosprávnými celky
3.9.2014 Ivana Zrzavá, starostka
Žádost o dotaci byla podpořena, obec má přislíbenou částku 15 mil. Kč.
V současné době intenzivně pracujeme na výběru zhotovitele stavby, stavební práce by měly být zahájeny o prázdninách 2015.
27.4.2015 Ivana Zrzavá, místostarostka
Popis projektu a způsob realizace projektu:
Předkládaný projekt řeší prostorovou (kapacitní) nedostatečnost stávajícího školského zařízení Základní školy a mateřské školy Husinec – Řež. Jedná se o přístavbu stávajícího objektu základní a mateřské školy o třídu mateřské školy včetně zázemí (šatny, sociální a skladové zázemí atd.), kuchyně a jídelny pro celý stávající i nový objekt. Přístavba je řešena včetně přístupových komunikací, situací vynucené přeložky vodovodního řadu, plynu a přípojky elektro, terénních a sadových úprav a oplocení.
V provedené přístavbě bude zcela modernizovaná kuchyně a technické zázemí budovy. Pro vybavení kuchyně bude použito jednak stávající vybavení a bude dovybavena dalším zařízením nezbytným pro modernizaci a pro zvýšení kapacity kuchyně.
Nově vzniklá jídelna v přístavbě bude kompletně nově vybavena nábytkem. Jídelna je plánována též jako multifunkční společenská místnost, která má umožnit setkávání jiným sociálním skupinám z obce (např. seniorům, matkám na mateřské dovolené), protože obec nedisponuje kulturním domem či jinou společenskou místností. Protože bude používána dětmi od 3 do 11 let i dospělými, bude vybavena židlemi a stolky různých výšek a přepažena pohyblivými stěnami.
Dále budou v přístavbě nově vybaveny šatny a sociální zázemí a nově vzniklá třída, která bude určena předškolním dětem – kromě odpovídajícího nábytku (stolky, židle skříňky, lehátka, herní a vzdělávací materiál) bude třída vybavena vyučovací technikou (plátno, dataprojektor, interaktivní tabule).
Přístavba umožní změnu užívání a rekonstrukci třídy v prostorách školy, která je nyní používána jako výdejna obědů a jídelna. Z třídy vznikne plnohodnotná školní třída, která bude muset být vybavena lavicemi, židlemi, tabulí, katedrou, skříňkami.
Navýšení kapacity
Přístavbou dojde ke zvýšení kapacit o 25 dětí v nové třídě MŠ, 30 žáků v uvolněné třídě ZŠ, 25 žáků ve školní družině a kapacitu školní kuchyně bude možno navýšit až na 250 obědů.
Předpokládané náklady na akci dle charakteru jednotlivých činností (v Kč):
Celkem 22 834 600 Kč
Zdůvodnění akce:
Současný stav:
Jedná se o málotřídní školu pro 1. stupeň (1. až 5. třída) v právní subjektivitě sloučenou s mateřskou školou (2 třídy).
Stávající základní škola byla vybudována jako málotřídní ve 30. letech 20. století a měla k dispozici 2 třídy, v průběhu let byla v suterénu školy (budova stojí ve svahu, suterén je z jedné strany osvětlen plnohodnotnými okny) z provozních prostor vybudována jídelna s výdejnou obědů, sloužící i jako družina či tělocvična. V roce 2011 bylo zobytněno podkroví školy a vznikla tak další učebna. Škola dále disponuje malou školní sborovnou a malou ředitelnou – tyto místnosti by byly pro využití jako učebny nevhodné. V malém prostoru v podkroví se nachází keramická dílna. Šatnu škola nemá, botníky a věšáky jsou umístěny na chodbě.
Stávající část mateřské školy zahrnující 2 třídy – jednu pro 15 a jednu pro 24 dětí - byla provedena v 90. letech 20.st., do té doby se školka nacházela ve vile v jiné části obce. Vila byla vrácena restituentovi, proto byla vybudována přístavba základní školy.
Kuchyně ZŠ i MŠ a technické zázemí (sklad, úklid) jsou umístěny v přízemním objektu za vlastní budovou školy a mateřské školy a jsou ve špatném stavebně technickém stavu, téměř na hranici životnosti. Zároveň i morální zastaralost kuchyně je zřejmá, várnice s obědy a svačiny personál kuchyně přenáší do školní budovy přes dvůr a kvůli neexistenci jídelny v budově roznáší zvlášť do provizorní jídelny ve škole a do denních místností ve školce.
Cílový stav – multifunkčnost a synergické efekty:
Protože demografická studie ukazuje dramatický nárůst předškolních a školních dětí, bylo rozšíření kapacity školy pojato tak, aby bylo možné operativně řešit přelévání dětí mezi jednotlivými věkovými skupinami.
Projekt přístavby objektu ZŠ a MŠ zajistí vybudováním nové třídy zvýšení kapacity MŠ o 25 dětí, vybudováním jídelny pak uvolní prostory provizorní jídelny ve škole a umožní vznik nové třídy pro 30 dětí ve škole. Nová jídelna je zároveň plánována jako multifunkční prostor s přemístitelnou stěnou, aby mohla fungovat také jako školní aula. Také se s jídelnou počítá jako s místem pro setkávání různých sociálních skupin z obce (staří lidé, matky s dětmi), protože obec nemá odpovídající společenské prostory. Nová kuchyně díky své kapacitě vyhoví potřebě připravovat obědy pro charitativní služby v obci, také by mohla připravovat obědy dětskému neziskovému klubu, který s podporou rodičů funguje v obci a rozšiřuje nabídku předškolních vzdělávacích možností.
V nových prostorách vzniknou šatny pro mateřskou školu a žáci základní školy budou nově využívat stávající šatnu mateřské školy.
Alternativnost řešení:
Celá přístavba je koncipována tak, aby v případě potřeby bylo možno všechny prostory – nové i stávající – používat i jako třídy pro základní školu. K tomu by došlo v případě, že bude s ohledem na demografickou situaci nutno zvyšovat významně kapacitu školy. V tom případě obec diskutuje záměr vystavět novou, samostatnou budovu mateřské školy v místě nové výstavby v rozvojových lokalitách obce a stávající budovu s novou přístavbou přenechat škole. Škola by pak disponovala pěti plnohodnotnými třídami pro 25 – 30 žáků, podkrovní učebnou sloužící jako odborná či jazyková učebna a učebnou v suterénu školy, kterou by bylo možno využít jako tělocvičnu. Toto řešení by umožnilo vytvořit plnohodnotný 1. stupeň ZŠ, čemuž v současnosti brání nedostatek učeben. Nárůst žáků v příštích letech nedovolí málotřídní uspořádání, neboť předpokládaný počet dětí v prvních ročnících brzy neumožní spojení s jiným ročníkem. I s ohledem na nároky vzdělávání a inkluzi je záměrem obce v budoucnu opustit koncept málotřídky.